| Författare |
Meddelande |
Janne
|
 Föräldralistan
Tänkte vi skulle ha en föräldralista så man kan kontakta varandra lättare. Alla ni som har barn gör en post i denna tråd där ni skriver i vilken stad ni bor i och hur gamla era/erat barn är. På så sätt vet man också vem som är vem när man skriver i denna forumdel.
|
| 03 jan 2010, 21:44 |
|
 |
Janne
|
 Re: Föräldralistan
Vi har en son på 6½ år och bor i en av Stockholms kranskommuner. Hela vår familj är veganer.
|
| 03 jan 2010, 21:47 |
|
 |
|
fesjo
Veganpappa
|
Vi har en dotter på snart ett år. Hon är lakto-ovo som sin mor men äter en hel del vegan. Vi bor i hufvudstaden.
_________________ "What money does in the exchange orders of capitalism, reductionism does in the powerful mental orders of global sciences: there is finally only one question." -Donna Haraway
|
| 04 jan 2010, 11:01 |
|
 |
|
Towe
|
Vi har en dotter på 1,5 år, vi är veganer och bor i Uppsala.
|
| 08 jan 2010, 10:38 |
|
 |
Karin
|
Jag har två barn 5 och 3 år. De är deltids-veganer (dvs. vegankost hos mig, och lakto-vego hos sin pappa.) Vi bor i Sthlm. Söderort.
|
| 10 jan 2010, 23:07 |
|
 |
ildiko
|
Jag är förälder till 3 barn födda 93, 94, 03 (7, 15 och snart 17 år gamla)
De är (lakto-ovo) vegetarianer. Hos mig äter de vegan (de bor hos mig varannan vecka) och hos den andre föräldern och i skolan lacto ovo.
Sedan är jag genetisk förälder och andemor (ist. för gudmor) till ett barn född -99 . Han är vegetarian sedan något år fastän hans biologiska och juridiska föräldrar är köttätare.
Jag har 4st "adopterade" barn av andra arter (hund och fåglar), de är veganer.
Vi bor i söderförort till stockholm: Farsta
_________________ Att våga är att förlora fotfästet ett tag. Att inte våga är att förlora sig själv.
|
| 19 jan 2010, 20:37 |
|
 |
|
Anden
|
Har två döttrar (2 och 3 år) som varit veganer tills för någon vecka sedan då de liksom sin mor blev lakto-ovo vegetarianer. Vi bor nära Alingsås.
|
| 24 jan 2010, 00:17 |
|
 |
Veganpassion
|
Hej alla! Jag är ny här på vegan.nu, ag har en dotter på 5 år och vi är båda veganer.
|
| 29 jan 2010, 17:12 |
|
 |
|
mchack
|
Jag har två tonåriga söner och en ganska färsk dotter. En av sönerna är vegan och den andra blandkostare. Dottern äter ovolaktovegetariskt.
|
| 08 feb 2010, 10:23 |
|
 |
|
natanoj
|
Vi har en liten pojk född 2009 (nu ca 7 månader gammal). Hela familjen veganer. Bor en bit från gbg.
|
| 18 mar 2010, 07:45 |
|
 |
Daemon
|
jag har 2 barn,
snart 10 årig dotter varannan vecka - vegan hos mig, det där andra hos sin mamma...
snart 4 årig son så mycket jag kan tyvärr sen separationen och mamman flytta till annat län så blir det iaf förhoppningsvis nästan varje helg framöver iaf... vegan hos mig men lakto-ovo hos sin mamma...
|
| 29 mar 2010, 10:52 |
|
 |
|
crimescene
|
Om allt går väl blir jag pappa i slutet av juli, antar att jag får återkomma då  Både jag och den blivande mamman är veganer.
|
| 20 apr 2010, 23:50 |
|
 |
|
andrea
|
Jag har en son på snart 3 år och en dotter på snart 6 månader. De äter veganskt precis som jag och min sambo. Sonen går på Waldorf-förskola där han också får vegansk mat.
Vi bor i Linköping.
|
| 22 apr 2010, 11:34 |
|
 |
Tjix
|
Är helgpappa till en dotter på 4 år. Äter kött på dagis och kött hemma hos mina föräldrar. Även kött hos mig vid enstaka tillfällen i form av Corbys & Billys -.-'
|
| 22 apr 2010, 14:09 |
|
 |
Tjix
|
Och vegan hemma hos sin mor.
|
| 22 apr 2010, 14:10 |
|
 |
|
kosmolex
|
Lo är en kry liten krabat på sisådär ett år och bor med sin pappa och mamma i Umeå, där vi har en aktiv föräldragrupp av veganer som träffas av och till. Hör av dig om du är vegan och bor i trakterna med barn eller har kommande bullar i ugnen! Lite om oss kan läsas på en av våra bloggar: http://veganforaldrar.wordpress.com/(den andra får man tillgång till när man blivit medlem i gruppen)
|
| 26 apr 2010, 18:30 |
|
 |
diffe
|
Jag är förälder till min 4 åriga son Ian. 
|
| 26 maj 2010, 16:37 |
|
 |
liz
|
Har en dotter på 2 veckor. Jag är vegan och min sambo köttis men vi äter nästan bara veganskt hemma. Lillan kommer att äta av båda våra koster fast mer av det veganska. Vi bor i utkanten av Göteborg.
|
| 31 maj 2010, 14:02 |
|
 |
|
malinpralin
|
Vårt barn är 17 månader och är vegan som sina föräldrar. Bor i Stockholm.
|
| 08 aug 2010, 04:00 |
|
 |
|
Thérése
|
Jag är nybliven vegan och min man är tyvärr köttätare. Vi har två flickor (3 år och 5 mån) som förhoppningsvis kommer vilja bli veganer så småningom.
|
| 09 aug 2010, 18:17 |
|
|